![](https://krakowskiportal.pl/wp-content/uploads/2023/08/ROboty-drogowe.jpg)
Remont Mostu Dębnickiego w Krakowie: Kluczowe informacje i harmonogram prac
Trwają prace przy remoncie jednego z ważniejszych obiektów inżynieryjnych w Krakowie – Mostu Dębnickiego. Niemniej jednak mieszkańcy mogą odetchnąć z ulgą – ruch na moście nie został wstrzymany, lecz ograniczony do jednego pasa w każdym kierunku. Ruch pieszy i rowerowy jest możliwy dzięki chodnikowi dostępnemu z jednej strony obiektu.
Komunikacja miejska jako alternatywa
Zachęcamy do korzystania z komunikacji miejskiej, gdyż w trakcie prac przejazd autobusem w tej części Krakowa może być bardziej efektywny niż korzystanie z własnego samochodu.
Rozszerzenie godzin pracy i termin zakończenia prac
Zespół pracujący nad remontem zdecydował się na wydłużenie godzin pracy remontowych. Prace prowadzone są od poniedziałku do piątku aż do godz. 20.00, a w weekendy prace potrwają do godz. 18.00. Całość prac remontowych jest zaplanowana na około 5 miesięcy, choć najbardziej istotne zmiany w organizacji ruchu będą miały miejsce w ciągu pierwszych 3,5 miesiąca.
Nieoczekiwane trudności i modyfikacje projektowe
Podczas rozbiórki na moście oraz dojazdach od strony Salwatora odkryto pewne niezgodności stanu technicznego obiektu z wcześniejszymi założeniami. Zarząd Dróg Miasta Krakowa oraz zespół projektantów stwierdzili konieczność wprowadzenia modyfikacji do planu remontu, przede wszystkim w zakresie napraw wsporników podchodnikowych. Wprowadzono też zmiany w planie dotyczące balustrad – zamiast podwyższać i prostować istniejące, zdecydowano się na ich wymianę, aby zachować estetyczny wygląd obiektu.
Szczegółowy harmonogram prac:
Od 24 lipca do 13 sierpnia:
Prace naprawcze płyty pomostowej, kap chodnikowych i gzymsów.
Od 14 sierpnia do 27 sierpnia:
Montaż urządzeń dylatacyjnych, wpustów mostowych, saczków i krawężników.
Od 28 sierpnia do 3 września:
Wykonanie izolacji płyty pomostowej, nawierzchni chodników, montaż barier i balustrad oraz latarni.
Od 4 września do 23 września:
Ułożenie drenów, nawierzchni asfaltowej oraz prace pod mostem, takie jak wymiana elementów stalowych, zabezpieczenie antykorozyjne i renowacja okładziny kamiennej przyczółków.