DietaProblemy skórne

Dieta i suplementacja w pielęgnacji różnych typów skóry

Stosowanie odpowiednio dobranych kosmetyków, które miały pomóc twojej skórze, nie przynosi oczekiwanej poprawy? Zastanawiałaś się, dlaczego tak się dzieje? Kosmetyki to nie wszystko, a znaczący wpływ na kondycję i wygląd skóry ma również dieta. Przypominasz sobie, co zwykle znajduje się na twoim talerzu? ? Stan twojej skóry może podpowiedzieć ci, jakie błędy żywieniowe popełniasz, a także, jakich składników odżywczych brakuje twojemu organizmowi. W tym wpisie podpowiadam, w jaki sposób dieta może pomóc rozwiązać różne problemy skórne.

To, co jemy, ma ogromne znaczenie dla naszych organizmów. Właściwy sposób odżywiania może nie tylko zapobiegać chorobom, ale także ma bardzo duży wpływ na stan skóry i jej przydatków (włosów i paznokci), ponadto działa wspomagająco w leczeniu dermatoz skóry i w zabiegach kosmetycznych. Dostarczanie organizmowi odpowiednich składników w diecie wpływa zarówno na jakość, jak i na długość życia. Jest także istotne dla utrzymania dobrej kondycji skóry, a co za tym idzie  ̶  zachowania zdrowego i młodego wyglądu.

Jeśli posiadasz skórę wrażliwą, reagującą na czynniki zewnętrzne (ciepło, zimno, wiatr), czerwienisz się przy emocjach, stresie czy zdenerwowaniu, twoja skóra jest cienka i pergaminowa z widocznymi naczyniami krwionośnymi, twoja dieta powinna zawierać:

  • suplementację probiotyków,
  • suplementację kwasów omega-3,
  • izoflawonoidy,
  • przeciwutleniacze (antyoksydanty),
  • witaminę C,
  • suplementację witaminy D3,
  • witaminę B12
  • warto pić wyciąg z jeżówki.

A może jesteś posiadaczką skóry problematycznej, która błyszczy się, jest szara, ziemista, z rozszerzonymi porami skóry? Skóra jest trądzikowa z licznymi stanami zapalnymi, bolesnymi guzkami i przebarwieniami pozapalnymi? W Twojej diecie powinny znajdować się:

  • witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, czyli: A, D, E, K, F,
  • cynk,
  • kwasy omega-3 i omega-6,
  • witamina B,
  • witamina C,
  • wszelkie kiszonki.

Zauważyłaś, że twoja skóra przedwcześnie starzeje się, jest wiotka, mało elastyczna, pojawiają się na niej zmarszczki, a może jest szorstka i sucha? Nie jest rozświetlona, a jedynie szara i ma nierównomierny koloryt? W tym przypadku dieta powinna zawierać:

  • probiotyki,
  • koenzym Q10,
  • witaminę D3,
  • witaminę C,
  • picie dużej ilości wody,
  • suplementację kwasu hialuronowego,
  • suplementację kolagenu,
  • białą herbatę.

Zmagasz się z przebarwieniami skóry, które spędzają Ci sen z powiek? Zadbaj, by w twojej diecie nie zabrakło:

  • kwasów omega-3 i omega-6,
  • witaminy C,
  • witaminy E,
  • koenzymu Q10,
  • suplementacji beta-karotenu,
  • przypraw, takich jak oregano, imbir, kurkuma.

Wszystkie te składniki znajdują się w warzywach, owocach, produktach pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Oto lista przykładowych produktów bogatych we wspomniane składniki:

Kwasy omega-3 – nasiona lnu, ryby morskie (sardynki, łosoś, halibut, śledzie, makrela), olej rzepakowy i lniany, orzechy, żółtka jaja, siemię lniane.

Kwasy omega-6 – olej słonecznikowy, kukurydziany, sojowy, pestki dyni, słonecznika czy sezamu, migdały, orzechy ziemne, awokado.

Izoflawonoidy – nasiona soi, ziarna lukrecji i zbóż.

Witamina A – produkty pochodzenia zwierzęcego: wątroba, mleko, sery, tran. Prowitaminę A znajdziemy w marchwi, jarmużu, dyni i szpinaku.

Witamina B12 – mięso, drób, jaja, wątroba, mleko, ser żółty.

Witamina C – warzywa liściowe, owoce, ziemniaki, kwaszona kapusta, wątroba.

Witamina D – tran, jaja, masło, wątroba.

Witamina E – tran, wątroba, kiełkujące zboża, sałata, oliwa, mleko, masło.

Witamina K – szpinak, kapusta, wątroba, ziemniaki.

Cynk – mięso, sery, kasza gryczana, wątroba, orzechy.

O antyoksydantach poczytasz tutaj: Antyoksydanty ?

Zdrowa dieta i dostarczanie organizmowi odpowiednich składników odżywczych mają znaczący wpływ na wygląd skóry. Jeśli chcesz cieszyć się zdrową i piękną skórą, podaruj jej składniki odżywcze, których potrzebuje. Zwracaj dużą uwagę na to, co jesz. Wszystko zależy od ciebie ?

Tagi
Pokaż więcej

Monika Wilk

Kosmetolog, prowadząca zajęcia na wydziale kosmetologii, właścicielka salonu kosmetycznego Twoje Mini Spa w Krakowie. Autorka blogów www.zadbanaipiekna.pl i www.domoweminispa.pl

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Close