Kraków

Będą kolejne inwestycje kolejowe w Małopolsce

Rozwój infrastruktury drogowej i kolejowej to zadanie szczególnej rangi. W ostatnim czasie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie przygotował kilka tzw. zridów, umożliwiających realizację niezwykle ważnych lokalnie inwestycji drogowych. Natomiast pod koniec ubiegłego tygodnia z upoważnienia Wojewody Małopolskiego Łukasza Kmity została wydana decyzja umożliwiająca modernizację linii kolejowej nr 93, zaś dziś została podpisana decyzja dotycząca budowy toru łączącego stację Kraków Płaszów ze stacją Kraków Prokocim.

Modernizacja linii kolejowej nr 93

Ta dobra informacja skierowana jest do Mieszkańców powiatu chrzanowskiego oraz oświęcimskiego, którzy korzystają z miejscowej infrastruktury kolejowej każdego dnia. Inwestycja polega na rozbudowie infrastruktury kolejowej wraz z rozbudową i przebudową układu drogowego oraz zabezpieczeniem infrastruktury technicznej w ciągu linii kolejowej nr 93. Prace będą częścią zadania pod nazwą: Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano-montażowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice na odcinku Trzebinia – Oświęcim” w ramach projektu POliŚ5.1-12. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Rozbudowana zostanie infrastruktura kolejowa wraz z rozbudową lub przebudową układu drogowego na terenie gmin: Oświęcim, Libiąż, Chełmek oraz miasta Oświęcim. Wśród zaplanowanych prac znajdą się między innymi: zabezpieczenie infrastruktury technicznej zlokalizowanej w pasie drogowym, rozbudowa i umocnienie nasypu kolejowego, przebudowa lub rozbudowa układu drogowego oraz budowa zjazdu w Libiążu i Babicach.

Inwestorem przedsięwzięcia jest PKP PLK, a inwestycja jest finansowana z Funduszu Kolejowego – rządowego programu współfinansowanego ze środków UE.

Inwestycje na linii kolejowej Kraków Płaszów – Kraków Prokocim

Dzisiaj została wydana decyzja o pozwoleniu na budowę toru łączącego stację Kraków Płaszów ze stacją Kraków Prokocim wraz z przebudową toru łączącego obie stacje. Przedsięwzięcie zostanie wykonane w ramach zadania inwestycyjnego Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Celem tej inwestycji jest przygotowanie infrastruktury technicznej do osiągania prędkości od 100 do 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz od 80 do 120 km/h dla pociągów pasażerskich.

Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności, dzięki czemu inwestor – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – będzie mógł natychmiast rozpocząć prace. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa oraz ze środków Unii Europejskiej.

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Kobieta w Krakowie - Portal dla kobiet

Krakowski Portal

Krakowski Portal - portal informacyjny, wiadomości, aktualności, wydarzenia z Krakowa i regionu - biznes, edukacja, kultura, zdrowie, uroda

Najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zajrzyj również tutaj
Close
Back to top button
Close